צור קשר

cbh, t,rho
בניית אתרים לקוחות בנית אתרים לקוחות נבחרים לקוחות בניית אתרים

מה בין קידום אתרים למערכת הניהול באתר

היום כידוע, כבר לא צריך לדעת תכנות ולהיות חברת בניית אתרים או אשף מחשבים כדי לנהל ולתחזק אתר ברמה בסיסית ואפילו טובה. זאת באמצעות מערכות ניהול התוכן של אתרי אינטרנט, מה שנקרא בעגה מקצועית CMS (Content Management System). מערכת הניהול של האתר היא הכלי המרכזי של ניהול ותפעול האתר, באמצעותה ניתן לעדכן תוכן דינמי באתר, להוסיף ולהחליף תמונות, ליצור קישורים וכן הלאה. יש מגוון רחב של מערכות ניהול לאתרים, החל מחינמיות ופשוטות מאוד ועד מקצועיות ומורכבות יותר. אך בנוסף אנו יודעים כי התוכן הוא מרכיב מרכזי בקידום האתר במנועי חיפוש וביצירת נוכחות אינטרנטית מנצחת, לכן כל שינוי או תוספת דרך מערכת ניהול התוכן באתר מחייבים מחשבה מעמיקה גם על היבט הקידום.

תגיות – Meta Tags

מה כבר לא נכתב על ה-Meta Tags, אחד הנושאים הכי השנויים במחלוקת בתעשיית קידום האתרים בשנים האחרונות. בעבר חשיבות התגיות הללו הייתה משמעותית יותר מהיום, בזאת אין ספק, אך בכל זאת הן מהוות מרכיב חשוב ובלתי מבוטל באסטרטגיית קידום יעילה וברת קיימא. אותן  Meta Tags מגיעות בכמה סוגים, יש תגיות תיאור (Description) תגיות כותרת העמוד (Title) ועוד, התגיות מופיעות בחלק ה-

 
 
של קוד ה-HTML המרכיב את העמוד באתר.

התגיות משחקות תפקיד בקביעת רלבנטיות העמוד מבחינת אלגוריתם מנוע החיפוש, כאשר חלקן נראות לגולש בעמוד התוצאות ומשפיעות על ההחלטה האם להקליק על התוצאה או להמשיך הלאה. מעבר לעובדה שמערכת ניהול טובה מחייבת שליטה על רכיבים אלו בקוד האתר, חשוב מאוד לכתוב את התגיות נכון מבחינת מילות מפתח, אורך, כתיבה יעילה וכן הלאה.

מבנה הכותרות בעמוד

עמוד אינטרנט אינו עמוד WORD רגיל וגם לא צריך להיות בנוי כך. אלגוריתם מנוע החיפוש (גוגל) מתחשב בכותרת העמוד, כותרות משניות בתוך הטקסט בעמוד והמבנה הכללי של הטקסט כחלק מחישובי הרלבנטיות של הדף ומיקום בתוצאות החיפוש. לכן חשוב לתחום כותרות בתגית המתאימה מבחינת עיצוב הדף, H1, H2 וכן הלאה עד רמת H6. מערכת ניהול התוכן צריכה לאפשר שליטה על רכיבי עיצוב אלו, כאשר באופן אידיאלי השליטה על סגנון הכותרות והטקסט (פונט, צבע, גודל וכו') תהיה מובנית ודרך קבצי העיצוב של העמוד – ה-CSS – כך הכותרות יהיו זהות ואחידות לאורך כל העמודים באתר. קוד נקי ומסודר הוא חשוב לסריקת האתר ע"י מנוע החיפוש.

קישורים – לינקים

הקישורים הם עוד נושא שנכתב עליו רבות בתעשיית קידום האתרים בשנים האחרונות, בעבר כמה שיותר קישורים לאתר היו מפתח להצלחה בקידום, אך כיום איכות הקישורים ומאין הם מגיעים מהווים את עיקר המשקל בהיבט זה. קידום אתרים יעיל צריך קישורים נכנסים לאתר, כאשר הם מגיעים מאתרים איכותיים הנחשבים סמכותיים ע"י גוגל, כמו כן יש חשיבות גדולה לקישורים פנימיים יעילים בתוך האתר עצמו – כאשר חשוב לקשר נכון ודרך מילות מפתח רלבנטיות.

תגיות ALT לתמונות

גוגל לא יודע לסרוק תמונות באתר, אך ה כמובן חשובות מאוד במבנה האתר וביעילותו מול הגולשים. לכן חשוב לספק תגיות ALT לתמונות – אלו טקסטים קצרים המסבירים בצורה קולעת ויעילה מה מוצג בתמונה – מערכת ניהול התוכן חייבת לאפשר שליטה על רכיב זה בקוד האתר, זה משמעותי לקידום האתר.

מפת האתר – Site Map

מפת אתר יעילה ונכונה היא אחת מאבני היסוד של אתר הבנוי נכון מבחינת קידום אתרים. מדובר על מפה המציגה למנוע החיפוש רשימה סכמטית של כלל העמודים באתר – כך לאלגוריתם החיפוש קל יות לסרוק את כל האתר. דרך יעילה לבנות מפת אתר היא XML Sitemap, כך מערכת ניהול התוכן יוצרת עמודים חדשים במפה ומודיעה לגוגל על אותם דפים חדשים שיש לסרוק ו"לאנדקס".

כתובות עמוד ידידותיות – Friendly URL’s.

כתובת הדומיין של האתר חשובה מאוד מבחינות רבות, אך יש חשיבות לשמור גם על תת-כתובות מסודרות, הכוונה לכתובות ה-URL של העמודים השונים במסגרת האתר. יש חשיבות למבנה הכתובת, למילים בתוכה, לשים רק את הפרמטרים הנכונים והנדרשים וכן הלאה. היום ניתן ליישם כתובות URL בעברית, עם קידוד אוניברסאלי, אך זהו נוהג פחות נפוץ.

דפי 404

עמוד 404 הוא מה שהגולש מקבל כאשר הוא מנסה לגשת לעמוד באתר שאינו קיים – מצב לא רצוי כמובן. מבחינת מערכת הניהול באתר, זו צריכה לספק התאמה של דפי שגיאת 404 והפנייה אוטומטית שלהם לעמוד הבית, כמו גם התראות על שגיאות אלו וצמצומן. גוגל לא אוהב שגיאות 404 וגם זה מעלה את נטישת הדפים באתר.

Footer

ה-Footer הוא רשימת הקישורים החוזרת על עצמה בתחתית העמוד, קישורים חשובים מאוד לנוחיות הגולשים ולקידום האתר בגוגל. במערכת הניהול צריך שתהיה גישה לשינויים ב-Footer ובקישורים שבו. מרכיב חשוב בקידום האתר.

קוד נקי באתר – תבניות תוכן תואמות XHTML

קוד נקי ומסודר תורם כאמור לסריקה יעילה יותר של האתר ולתוצאות של קידום אתרים. בהפקת קוד HTML ע"י מערכת ניהול התוכן חשוב להקפיד כי תבניות התוכן יהיו בתקן XHTML.

רח' תובל 13, מתחם הבורסה ברמת גן. טלפון:03-6122770 פקס:03-5754420  דוא"ל: sales@daronet.com
© כל הזכויות שמורות, 1999-2012, דרונט בעמ.
אין לעשות שימוש בחומר המופיע באתר  ללא אישור מראש מבעלי זכויות היוצרים.
ניתן לעקוב אחרי דרור שתיוי בגוגל + ולראות פרסומים נוספים
פה יכנס התוכן