צור קשר

cbh, t,rho
בניית אתרים לקוחות בנית אתרים לקוחות נבחרים לקוחות בניית אתרים

שיפור תהליכים בארגונים באמצעות שירותים אינטרנטיים

האינטרנט משנה ללא ספק את עולם העסקים ואת אופן ההתנהלות של ארגונים, להלן כמה דוגמאות למגמות או אפשרויות של שיפור תהליכים בארגונים דרך שירותים אינטרנטיים שונים.

מחשוב ענן

בשנים האחרונות מחשוב ענן (Cloud Computing) הוא אחד התחומים הלוהטים בתעשיית האינטרנט, יותר ויותר שירותים עוברים לענן, ארגונים מעבירים פעילויות לענן ויש חברות אינטרנט – אמזון לדוגמא – אשר מציעות תשתיות ענן עצומות לכל רחבי הרשת. המילה ענן מגיעה מכך שמדובר על שירותים אינטרנטיים הניתנים מרחוק וללא תשתיות פיזיות מצד הלקוח, כמו גם מהגרפיקה של תרשימי זרימה המתארים תהליכים באינטרנט. הענן הוא למעשה תשתיות מחשוב ומערכות מידע המאפשרות לארגונים, גם ללקוחות פרטיים, להעביר פעילויות מחשוב שבעבר היו נעשות במקום – כל גבי שרתים פיזיים או חומרה אחרת בארגון עצמו – לרשת עצמה.

הארגון למעשה שוכר כוח עיבוד ו/או אחסון דרך שירות ענן וכך מבטל את הצורך לנהל ולתחזק תשתיות חומרה פיזיות. דוגמא טובה לכך היא שירות Dropbox לאחסון מידע או כמובן שירותי גוגל המקיפים שכולם כמעט מתקיימים בענן. ארגונים יכולים לשפר ולייעל תהליכים עסקיים באמצעות הענן בהעברת מידע, פעילויות עיבוד וכיוצא באלו לענן במקום לתשתיות פיזיות, יש שרתים וירטואליים, אחסון וגיבוי בענן ושלל שירותים שנעשים בפשטות ואמינות, גם נושא האבטחה מוקפד ואין חשש מפעילויות ענן בהשוואה לשרתים פיזיים למשל. הענן מאפשר גמישות מלאה והתאמה בזמן אמת לצרכי הארגון, התשלום הוא בהתאם לשימוש ולא לפי כלל ההוצאות של אחזקת שרתים פיזיים, אפשר לקבל כמעט מיידית ותמורת תשלום נוסף כוח עיבוד / אחסון נוסף.

ניצול הכוח של המדיה החברתית

למרות שארגונים רבים שואפים לצמצם את משך הזמן בו עובדיהם מבלים בפייסבוק ושאר המדיה החברתית, אך אפשר למעשה למנף את המדיום הזה ולנצל את כוח הרשתות החברתיות והמדיה החברתית לצרכי ופעילויות הארגון. למשל בגיבוש זהות אחידה לכל עובד במדיה החברתית השונה ופיתוח קשרים – כאשר זה רלבנטי – עם לקוחות, ספקים ושותפים. הנושא של OpenID מאפשר באמצעות פרטי התחברות של שירות אחד להתחבר למגוון שירותים קשורים אחרים, כך לשמר אחידות מיתוגית ופרסונאלית בפעילויות אלו – למשל התחברות לשירותים דרך פייסבוק או לכלל שירותי גוגל דרך חשבון ג'ימייל.

שימוש במוצרים אינטרנטיים

כהמשך טבעי וישיר של העברת פעילויות לענן על מנת לשפר ולייעל תהליכים בארגונים, ניתן כיום להשתמש במוצרים אינטרנטיים שונים לפעילויות שונות – חלקם אפילו בחינם. כך גוגל למשל מציעה שירות עסקי מיוחד, חינמי או בתשלום בהתאם למצב, של חשבונות דוא"ל ארגוניים, הכל על גבי תשתיות ג'ימייל אך עם מיתוג של הארגון עצמו – המייל נראה ישיר של הארגון מבחינת סיומת אך הוא למעשה דרך ג'ימייל. בנוסף יש שירותי יצירת, עריכת ושיתוף מסמכים ברשת (גוגל דוקס, מייקרוסופט אופיס אונליין, מייקרוסופט סקיידרייב ועוד), תוכנות עריכת תמונות וכן הלאה.

אפליקציות רשת כתחליף לאפליקציות Desktop

היום, כשפעילויות שונות וכוח עיבוד רב יותר מועברים לענן ולשירותי רשת כאלו ואחרים, ניתן לראות מגמה של מעבר לאפליקציות אינטרנטיות (יישומים) בניגוד לאפליקציות Desktop המותקנות על מחשב ספציפי – כך הכל מתעדכן אוטומטי ברשת, הפעילות והאחסון אינם תלויים במחשב אחד ושאר יתרונות המתאימים למציאות הטכנולוגית של ימינו.

 

 
 
 
רח' תובל 13, מתחם הבורסה ברמת גן. טלפון:03-6122770 פקס:03-5754420  דוא"ל: sales@daronet.com
© כל הזכויות שמורות, 1999-2012, דרונט בעמ.
אין לעשות שימוש בחומר המופיע באתר  ללא אישור מראש מבעלי זכויות היוצרים.
ניתן לעקוב אחרי דרור שתיוי בגוגל + ולראות פרסומים נוספים
פה יכנס התוכן