צור קשר

cbh, t,rho
בניית אתרים לקוחות בנית אתרים לקוחות נבחרים לקוחות בניית אתרים

כלים יעילים לבחינת אתרים של מתחרים

האינטרנט הפכה את משימת בחינת פעילות המתחרים לפשוטה יותר וזמינה יותר מבעבר, זוהי טקטיקה לגיטימית לחלוטין וכל עסק שואף לדעת מה מתחריו עושים על מנת לנסות להתאים את עצמו, להשתפר ולהצליח יותר. בנוסף, האינטרנט מציעה כיום כמה וכמה כלים המאפשרים לבחון את אתרי המתחרים בקלות וביעילות טובה יותר. כלים לבחינת אתרים מתחרים מאפשרים להשיג מידע עסקי חשוב – וחוקי כמובן! – שאחרת לא היה זמין במסגרת פעילויות לא מקוונות.

השוואה לאתרים אחרים באותו התחום היא חלק מאסטרטגיה יעילה ונכונה של פיתוח נוכחות אינטרנטית מנצחת, ניתן ללמוד המון מסטטיסטיקות, ממאמצים שיווקיים של מתחרים, מאסטרטגיות קידום אתרים וכן הלאה. עם זאת, חשוב גם לקחת את הסטטיסטיקות של חלק מהכלים האינטרנטיים השונים בעירבון מוגבל יחסית ולנסות לבנות תמונת מצב מלאה של המתחרים על סמך איסוף נתונים מקיף, זאת עקב סטיות אפשריות של חלק מהסטטיסטיקות הנשאבות מרחבי הרשת.

ניתוח תנועת הגולשים לאתרים מתחרים

אמנם אי אפשר להיכנס ממש לגוגל אנליטיקס של האתר המתחרה שלכם או לסטטיסטיקות המקור שלו, אך בהחלט אפשר ליישם טכניקות שונות של ניתוח תנועת הגולשים לאותו אתר או כמה אתרים, הבנת תנועת הגולשים לאתר מסוים יכולה להיות מידע רב ערך לצורך שיפור פעילות האתר שלך. אלו כמה כלים שימושיים של ניתוח תנועת גולשים:

Alexa

 Alexa אתר שעדיין מהווה את כלי יעיל יחסית לדרג אתרים ולקבל סטטיסטיקות אודותיהם. הדירוג מסתמך על נתונים שהתקבלו ממשתמשים שהתקינו סרגל כלים ייעודי של אלקסה, כך שהוא מתאים יותר לבחינת נתוני גלישה של  אתרים גדולים ופעילים יותר.

 

Compete

• Compete: אתר זה מציג בצורה נוחה ויעילה גרף של תעבורת הרשת לאתרים שונים, גם יותר מתאים לאתרים גדולים ופעילים יותר. מדויק מאוד לאתרים בארה"ב, ניתן להשוות ביצועים של אתרים לאורך רצפי זמן שונים ויש אפשרויות מתקדמות בשירות בתשלום (הבסיס בחינם).

Google trends

• Google trends: כלי רלבנטי ביותר מבית גוגל, מאפשר לקבל מידע אודות מונחי חיפוש פופולאריים ברשת ומציאת מילות חיפוש רלבנטיות חדשות. השירות מאפשר למדוד חיפושים כוללים או לפי הגדרות פרטניות ובנוסף מציע למדוד אתרים ספציפיים מבחינת מונחי חיפוש – מידע מדויק בהתחשב בכך שרוב מוחלט של החיפוש ברשת מבוצע דרך גוגל.

ניתוח האתרים עצמם

• Web Archive – ארכיון הרשת: אתר חינמי שמהווה למעשה מעין ארכיון של הרשת, דומה במובן מסוים ל-Cache של גוגל. האתר מאפשר לצפות בדפי אינטרנט ישנים שכבר עברו מאז שינויים, כך ניתן לראות אילו שינויים ביצעו המתחרים לאתרים שלהם לאורך זמן.
• Domain Tools: שירות אחד מיני רבים המאפשר לקבל מידע על בעלויות של שמות דומיין. כך ניתן להבין מי הבעלים בפועל שעומד מאחורי כתובות אינטרנט מעניינות עבורכם, כמו כן ניתן לקבל התראה רלבנטית כאשר גורם שאינו אתם עושה שימוש בשם המסחרי שלם או בשם האתר שלכם בכתובת דומיין אחרת.
• Feed Compare: כלי המאפשר להשוות את מספרי מנויי הפיד של האתר שלך לאתרים אחרים, למשל לשירות FeedBurner. כך ניתן לקבל נתונים על צמיחה של אתרים מתחרים, ממשק המשתמש נוח ופשוט להפעלה.

ניטור וניתוח מידע

• Google Alerts: כלי של גוגל המאפשר לקבל התראות רלבנטיות לגבי תוצאות אחרונות של שאילתות חיפוש מוגדרות. כך אפשר לעקוב אחר אירועי חדשות, לעקוב אחר חיפושים על מתחרים וכן הלאה.
• מדיה חברתית: זהו אמצעי פשוט ונגיש מאוד למעקב אחר המתחרים. פשוט עוקבים אחר פעילות המתחרים בפייסבוק, טוויטר, גוגל+ וכן הלאה וניתן לקבל מידע חשוב ורלבנטי. יש גם כלים המאפשרים לקבל התראות בכל פעם ששם העסק שלכם או שם פרטי שלכם מוזכר בטוויטר למשל.

רח' תובל 13, מתחם הבורסה ברמת גן. טלפון:03-6122770 פקס:03-5754420  דוא"ל: sales@daronet.com
© כל הזכויות שמורות, 1999-2012, דרונט בעמ.
אין לעשות שימוש בחומר המופיע באתר  ללא אישור מראש מבעלי זכויות היוצרים.
ניתן לעקוב אחרי דרור שתיוי בגוגל + ולראות פרסומים נוספים
פה יכנס התוכן