צור קשר

cbh, t,rho
בניית אתרים לקוחות בנית אתרים לקוחות נבחרים לקוחות בניית אתרים

ניהול תוכן כמפתח לקידום האתר בגוגל

Content is King! (תוכן הוא מלך), זהו שמשפט שנאמר כל כך הרבה פעמים בהקשר של ניהול תוכן באינטרנט. ואכן, התוכן תמיד היה וביתר שאת כיום גורם מרכזי של קידום אתרים בגוגל ובמנועי חיפוש בכלל. קידום אתרים כולל כמה וכמה היבטים מעשיים על מנת להגיע לתוצאות טובות וברות קיימא מבחינת מיקום אתר מסוים בעמוד תוצאות החיפוש בהתאם למונחי חיפוש רלבנטיים, אך ניהול תוכן יעיל ונכון הוא ללא ספק אחד הראשיים שבהיבטים אלו. ככל שעובר הזמן ואלגוריתם החיפוש שלך גוגל הופך מתוחכם ומתקדם יותר, כך יש יותר ויותר דגש על תוכן איכותי, תוכן שהגולשים באמת קוראים ומפיקים ממנו ערך (למשל תוכן שיוצר אינטראקציות חברתיות בין הגולש לאתר).

אתר שמכיל יותר תוכן, תוכן דינמי שמתעדכן ומספק ערך לגולשים, אתר שיש תכנים רלבנטיים המפנים אליו מרחבי הרשת, הוא אתר בעל סיכויים טובים יותר להגדלת נפח התנועה אליו, סיכויים משופרים למיקום גבוה ואיכותי בתוצאות החיפוש של גוגל. מחקר מילות מפתח וניהול תוכן על פי מילות מפתח – לצד כתיבת תוכן רלבנטי ובעל ערך – עדיין מהווה מרכיב חשוב בהצלחה של התהליך. באופן כללי ריכוז מילות המפתח המרכזיות בעמוד צריך להיות בחלק העליון של דף האינטרנט וזה מעלה את חשיבות המילה/ביטוי בעיני מנוע החיפוש. חלק מאסטרטגיית ניהול תוכן יעילה כולל למשל עדכון שוטף של התכנים באתר בכל כמה ימים, פרסום תכנים רלבנטיים במדיה חברתית ובאתרים סמכותיים אחרים וכמובן הוספת תוכן חדש לאתר.

תוכן יעיל ואיכותי – חשוב גם לגולשים ולא רק לגוגל

ניהול תוכן חשוב מאוד כאמור לקידום אתרים בגוגל, אך הוא חשוב מאוד גם לגולשים עצמם ולא רק לגוגל או מנועי חיפוש אחרים. הרי אתר עם תוכן לא איכותי ולא רלבנטי יגרום לגולשים בו לנטוש ולא להגיע למצב הרצוי – רכישה, הרשמה וכן הלאה. התוכן באתר צריך להיות מקצועי ונכון מבחינת פעילות האתר, חשוב מאוד לשמור על תכנים ייחודיים ובשום פנים ואופן לא להעתיק תכנים ממקורות אחרים – גוגל יודע לזהות זאת ולהעניש בהתאם! עמוד שבו תוכן רלבנטי ואיכותי יגרום לגולש להישאר בעמוד יותר זמן, מה שיעלה את הדירוג מבחינת גוגל.

חלק מהותי מניהול תוכן באתר אינטרנט נוגע למבנה התכנים והעמודים באתר, אתר ידידותי למשתמש שקל לנווט ולהתמצא בו הוא הכרחי כיום – לגולשים אין סבלנות לאתרים קשים לניווט. הכותרות בתכנים השונים חייבות להית מודגשות, איכותיות ומושכות לקריאה, מומלץ לכלול טיפים והמלצות שונות לצד תכנים כלליים ומידע אודות היתרונות של המוצר או השירות המוצעים באתר.

ניהול תוכן כולל גם דיוורים שגרתיים ומיוחדים לגולשים שנרשמו באתר, יצירת קישורים יעילים ואיכותיים לאתר ומהאתר – באופן כללי המטרה היא יצירת חווית גלישה איכותית, רלבנטית ובעלת ערך לגולש.

כללים מנחים לניהול תוכן יעיל מבחינת גוגל

• האתר חייב להיות בנוי עם היררכיה ברורה וקישורים פנימיים יעילים. כל עמוד לאורך האתר צריך להיות נגיש לפחות מקישור טקסטואלי אחד.
• חשוב מאוד להקפיד לבנות מפת אתר הן עבור גוגל והן עבור גולשים – כך ניתן להגיע בקלות לכל עמוד וקישור באתר.
• אתר יעיל ומקודם היטב הוא אתר עם שפע של תוכן יעיל ואיכותי, המאמרים צריכים להיות שימושיים באמת לצד תכנים שיווקיים ואינפורמטיביים על פעילות האתר.
• ניהול תוכן מחייב מחקר מעמיק ומקצועי של מילות המפתח – כולל מונחי "זנב ארוך" שגולשים עשויים לחפש בהקשר לפעילות האתר.
• חשוב לשים תגית אלטרנטיבית של טקסט לתמונות – כי גוגל לא יודע לסרוק תמונות אלא רק טקסט.
• להקפיד על מינימום או אפס קישורים פגומים בתוך האתר, קישורים יוצאים וקישורים נכנסים לאתר.
• במסגרת ניהול תוכן באתר חשוב לשים לב לא להגזים עם כמות הקישורים בעמוד בודד, לא להגיע לעשרות רבות של קישורים אלא לשמור על מידתיות.

 
 
 
רח' תובל 13, מתחם הבורסה ברמת גן. טלפון:03-6122770 פקס:03-5754420  דוא"ל: sales@daronet.com
© כל הזכויות שמורות, 1999-2012, דרונט בעמ.
אין לעשות שימוש בחומר המופיע באתר  ללא אישור מראש מבעלי זכויות היוצרים.
ניתן לעקוב אחרי דרור שתיוי בגוגל + ולראות פרסומים נוספים
פה יכנס התוכן